Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Άμστερνταμ

(5 μήνες μετά...)

Αύγουστος 2018.
Τρία κοριτσάκια ξεκίνησαν από την Αθήνα για ένα μεγάλο ταξίδι, το οποίο κανόνιζαν για μήνες.
Στόχος για το 2018- Ευρώπη, 10 μέρες, 3 χώρες.
Τέλεια!

Πρώτος προορισμός: Άμστερνταμ

Ξεκινήσαμε από το Ελ. Βενιζέλος στις 05:05 με προορισμό το Βελιγράδι κι από εκεί άλλο αεροπλάνο για Άμστερνταμ (γιατί δε μας έφτανε το ένα αεροπλάνο αξημέρωτα!). Φτάσαμε γύρω στις 9:15 το πρωί και ξεκίνησε το βασανιστήριο με το που πατήσαμε το πόδι μας! Χάσαμε τη βαλίτσα!
(Η σειρά #που_θα_πάει_αυτή_η_βαλίτσα προβλήθηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μέσα από instagram stories).

-κομμένες σκηνές-
Ημέρα πρώτη και τα τρία κοριτσάκια τρέχουν στο αεροδρόμιο και σε (άπταιστα!) αγγλικά προσπαθούν να συνεννοηθούν με μια κυρία σχετικά με το πότε θα έρθει η βαλίτσα. Το μεγάλο κοριτσάκι να κλαίει απ' το άγχος και τα άλλα δυο μικρά να γελάνε. Ημέρα δεύτερη και το μεγάλο κοριτσάκι πληροφορείται πως η βαλίτσα είναι στη Σουηδία. Ημέρα τρίτη τα κοριτσάκι μαθαίνουν πως η βαλίτσα είναι ακόμα στη Σουηδία κι όχι μόνο αυτό αλλά παραδόθηκε κιόλας... Εν τω μεταξύ, το επόμενο πρωί έφευγαν γι' άλλη χώρα!

Ημέρα πρώτη (21/8/18)
Φτάσαμε στο εκπληκτικό Amstelveen. Προάστιο απ' τα λίγα. Μες στην ομίχλη και το πράσινο. Το ξενοδοχείο ήταν ακόμα καλύτερο! (Το μεγάλο κοριτσάκι κοιμόταν στην ντουλάπα!Ναι, υπήρχε κρεβάτι μες στην ντουλάπα!). Ξεκινήσαμε την εξερεύνηση. Πήραμε το τραμ για το κέντρο. Στάση για φαγητό και μετά περπάτημα. Θέλαμε να δούμε τα κανάλια, τα coffee shops, τα πλακόστρωτα, τα αξιοθέατα (πχ. Το μουσείο της Heineken).
Ναι οκ, είπαμε να περπατήσουμε λίγο και φτάσαμε τις 3 ώρες σερί γιατί χαθήκαμε στα στενά του κέντρου! Χωνέψαμε αρχικά και μας είχε πιάσει μια γκρίνια (μαντέψτε από ποια!), ένα βρίσιμο (εύκολη απάντηση!) και μια απελπισία (απ' αυτή που περίσσεψε).
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο και κοιμηθήκαμε για ένα δίωρο γεμάτο. Ξυπνήσαμε νύχτα, βγήκαμε στη γύρα, βρήκαμε ένα campus κοντά στο ξενοδοχείο, βολτάραμε, επικοινωνήσαμε με Ελλάδα για λίγο και μαντέψτε... πέσαμε για ύπνο!

Ημέρα δεύτερη (22/8/18)
*Σ' αυτό το σημείο αξίζει ν' αναφερθεί πως το πρωινό του ξενοδοχείου δεν υπήρχε!
Ξεκίνησε η δεύτερη μέρα κι αποφασίσαμε να πάρουμε το καραβάκι και να γυρίσουμε όλα τα κανάλια και να δούμε εν πλω τα αξιοθέατα. Υπέροχα! Απ' τη μία πάθαμε μια μικρή ηλίαση κι απ' την άλλη μερικά κρυοπαγήματα. Ήταν πραγματικά τέλεια! Κάναμε μια στάση στη flower market και είδαμε όλους τους σπόρους του κόσμου. Ψάχναμε τα τέλεια μαγνητάκια τουλίπες για τους δικούς μας πίσω. Τα τέλεια στυλό και τα τέλεια μπρελόκ για μας.
Πήραμε καφέ και επιβιβαστήκαμε ξανά από άλλη στάση. Κάθε στάση και περπάτημα. 4 ώρες μετά φάγαμε (επιτέλους!) και πήγαμε μια βόλτα στη Het Museumplein (στην πλατεία του μουσείου), ώστε να βγάλουμε φωτογραφίες με το κλασικό I amsterdam. Αφού ρίξαμε έναν ωραίο καβγά, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και παραγγείλαμε το χειρότερο φαγητό στην ιστορία των deliveries. Και δεν το διάλεξα εγώ!

(Εδώ θέλω ν'αναφέρω πως ήθελα να κλείσουμε εισιτήρια για το Van Gogh Museum. Μπήκαμε Τετάρτη βράδυ να κλείσουμε online,υπήρχε φουλ διαθεσιμότητα και λένε να ξημερώσει η Πέμπτη το πρωί και να κλείσουμε... Ναι! Το επόμενο πρωί δεν υπήρχε τίποτα. Όχι μόνο για την Πέμπτη, αλλά μέχρι την επόμενη Τρίτη!).

Ημέρα τρίτη (23/8/18)
Η μέρα του ποδηλάτου και φυσικά της βροχής! Γιατί είμαστε τόσο τυχερές! Νοικιάσαμε ποδήλατα και πήγαμε στη Red Light District Area. Μιλάμε για τρία βλαμμένα κοριτσάκια που πρώτη φορά χρησιμοποίησαν ποδηλατόδρομο για να πάνε κάπου που δεν ξέρουν πως θα πάνε. Απλά κάντε το εικόνα! Φτάσαμε αρτιμελείς, παρκάραμε και περπατήσαμε όλη την περιοχή.Φύγαμε (με τα ποδήλατα εννοείται!) για κάπου χωρίς προορισμό.
Τσακωθήκαμε ξανά μες τη μέση του Άμστερνταμ, πάνω στα ποδήλατα με καταρρακτώδη βροχή και αποφασίσαμε να πάμε μια ωραιότατη βόλτα στο Βοτανικό κήπο! Ήπιαμε καφέ σε καφετέρια που απαγορεύονται τα κινητά (κάνουν παρατήρηση σε όποιον το χρησιμοποιήσει) και πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

Παραδώσαμε ποδήλατα, φάγαμε και κάναμε για μια ακόμη φορά βόλτα όλο το κέντρο. Ψωνίσαμε τα δώρα μας, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας κι αφού είχε περάσει η ώρα, λέμε “δεν πάμε στο Voldenpark;”. Το ερωτευτήκαμε! Παρά τη βροχή ήταν γεμάτο κόσμο. Υπήρχαν λίμνες, αμέτρητα γεφυράκια και λουλούδια. Δέντρα λες και έχουν βγει από φωτογραφίες. Σπίτια χτισμένα στις άκρες των λιμνών! Υπέροχο! Λίγο πριν βγούμε από το προάστιο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Έπρεπε να φτιάξουμε βαλίτσες. Την επόμενη μέρα αναχωρούσαμε για το Παρίσι!

Δε θα μπορούσαμε να είχαμε ζητήσει καλύτερες τρεις πρώτες μέρες! Το Άμστερνταμ το λατρέψαμε απ' τη πρώτη στιγμή. Γεμάτο χρώματα και κανάλια. Γεμάτο πλωτά σπίτια!
Μακάρι να είχαμε μια μέρα παραπάνω! Ήταν η καλύτερη αρχή...